E-mail adresinizi bırakarak gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.


Şirketlerin yeni önceliği İTİBAR YÖNETİMİ
  24.07.2016


Sigorta şirketlerinin rekabetteki en önemli silahlarından biri de sahip oldukları itibar. Günümüz iş hayatında şirketin itibarı, özellikle sigorta sektörü gibi somut ürünlerin satılmadığı sektörlerde müşterilerle ilişkilerin gidişatını belirliyor. Bu yüzden artık sigorta şirketleri itibar yönetimine büyük önem veriyor.



 


Çağdaş iş yaşantısında itibarın korunması en önemli iş risklerinden biri haline gelmiş durumda. Her markanın temelinde itibar bulunuyor. Özellikle müşterileri ya da güvenliği kötü etkileyen durumlarda şirket itibarını etkileyebilecek riskler şirketlerin gelişimini, hatta varlığını bile tehdit ediyor. Sigorta şirketlerinin sahip oldukları iyi itibarın meyvelerini yiyebilmeleri için, istenmeyen durumlarla karşılaşıldığı anlarda olayların tam içinde bulunmaları ve anında müdahale etmeleri gerekiyor.
İtibarın sigorta şirketlerinin en önemli değeri olduğunu düşünen uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY, yıl boyunca itibar konusunun sigorta sektöründeki rolünü ve şirketlerin yöneten yönetim kurullarının şirketin itibarına ilişkin konularda nasıl davrandıkları hususlarını araştırdı. New York’ta düzenlenen itibar konulu bir toplantıda ise katılımcılar, itibar konusunun üzerinde durdular. Toplantıda itibar konusunun yönetim kurulunun sorumluluğunda olduğu sonucuna varıldı. Sigorta şirketlerinin en büyük kozlarından biri markalarının iyi itibara sahip olması. Bunun nedeni ise, sigorta şirketlerinin üretim piyasalarından farklı olarak, istenmeyen durumlar yaşandığında zararın karşılanacağına dair vaat satmaları. Poliçe satın alan sigortalılar bir kağıt parçasına sahip olmuş gibi gözükse de, müşteriler bu şekilde şirketler adına büyük söz hakkına sahip oluyor.

ŞİRKETLER İTİBARLARINI NASIL KORUYABİLİR?
Öncelik itibarı korumak: İtibar riski, bir firmadan beklenen davranış ve firmanın gerçek davranışı arasındaki fark olarak tanımlanır. Ancak, kamuoyunun itibarın nasıl ve neden değiştiğini anlaması son derece zor. İtibar kaybı diğer tüm risk çeşitlerinden farklı olarak, tetikleyicileri açık şekilde belli ve öngörülebilir olmayan bir risk. Şirketlerin mutlak önceliği, var olan itibarı ve ünü korumak olmalı.

İnternet kuralları değiştirdi: İnternetten yayılan bilgiler şirketler için oyunun kurallarını ve büyük firmaların iş koşullarını hatırı sayılır şekilde değiştirdi. İyi itibarı korumak riskli bir süreç. Şirketlerin itibarları her yönden tehlike altında bulunuyor. İnternet ve sosyal medya her problemi hızla kızıştırabiliyor ve bunu çok geniş kitlelere ulaştırabiliyor.

Yeni ürünler iyi anlatılmalı: Şirket itibarıyla ilgili yapılan her araştırma yeni riskler ortaya çıkarıyor. Ürünün içerik ve çeşitlerinin net bir şekilde ifade edilmemesi veya anlaşılamaması da itibar kaybı olasılığını artırıyor. Araştırmalar sigorta şirketlerinin genç nüfusa sattığı ürünlerin özellikleri ve içeriklerinin iyi anlatılamaması sonucunda güvensizlik doğduğuna işaret ediyor.

Müşteriye özenli davranılmalı: Sigorta şirketleri, en çok satış uygulamalarına ve müşteriye davranış uygulamalarına odaklanıyor. Satışlardaki özensizlik, müşterinin yeterince korunmaması ve etik dışı çalışmalar itibar riskinin temelini oluşturan anahtar nedenler olarak gösterilebilir.

Skandallar ve felaketler: Skandallar bugüne kadar birçok endüstriyi sarstı. Şirket itibarını tehlikeye sokan durumlar büyük küresel firmaların itibarını bile ciddi seviyede düşürebiliyor.  Problemlerin anında kamuoyuna servis edilmesi, sigorta şirketinin bu gibi risklerden kaçabilmesini zorlaştırıyor.

Medyaya dikkat: Her yasa dışı veya yasa dışı olarak algılanabilecek iş girişimi, medya için tam bir besin kaynağıdır. Medyanın gücüyse tartışılmaz bir kapsama sahip. Bu nedenle de şirketler medyanın diline düşmemek için daha fazla özen göstermeli.

Çalışanlar iyi koordine olmalı: Eğer çalışanlar her alanda uyumlu ve iyi koordine olmuş durumda değilse, bu durum şirket itibarının korunmasında büyük bir risk teşkil etmektedir.

Gerçek mesaj anlaşılmalı: Araştırmalar, teminatlarla ilgili sigorta şirketine şikayette bulunan sigortalıların aslında en sadık müşteriler olduğunu gösteriyor.  Şirketlerin, müşterilerin önerilerini her zaman ciddiye alması gerekiyor. Sigorta şirketlerinin yardımcı olduğu sigortalılar yakın çevrelerine de sigorta şirketini tavsiye edebiliyor. Bu tavsiyelerse sigorta şirketine itibar ve maddi kazanç olarak geri dönüyor. Diğer taraftan, sigortalılardan gelen şikayetler, itibar riskleriyle açık bir ilişki içerisinde. İşte bu yüzden şikayetleri iyi analiz etmek ve şikayetçi olan sigortalıları memnun etmek gerekiyor.

Şikayetleri dikkate alın: Aynı şekilde araştırma sonuçları, şikayetin e-maille mi, yoksa call-center aracılığıyla mı geldiğine, yani hangi iletişim kanalını kullandığına bakılmaksızın, sigorta şirketlerinin şikayeti yapan sigortalılara karşı eşit davranmaları gerektiğini ortaya koyuyor. Şikayetlere olan bakış açısının ve çözüm sürecinin tüm şikayetler için aynı şekilde işlemesi gerekiyor. Bu şekilde şirketler, müşteri arasında yaş ve jenerasyon ayırt etmeksizin müşterilerine önem veren yaklaşımlarıyla itibar kazanıyor.

İtibar arka plana atılmamalı: İtibarın, şirketlerin önceliği olması gerekiyor. Zor sorulardan kaçmak şirketler için daha kolay gibi gözükse de, bir sorun ortaya çıktığı zaman bu durum tamamen değişiyor. Sigorta şirketleri itibarlarına yeterli önemi vermeyebiliyor. Bu durum da sayısız soruna yol açıyor.

Çalışanlarınızı memnun edin: Şirket yönetiminin kriz durumlarında empati sahibi ve risk alabilecek sorumlulukta olması gerekiyor. Şirket yönetiminin kriz durumlarında sorumluluktan kaçması, firmaların içinde bulunduğu durumu daha da zorlaştırıyor. Çalışanların çalıştığı firmayı saf ve temiz olarak görmesi oldukça önem taşır. Eğer firma saf ve temiz olduğu hissini çalışanlarına verebilirse, kamuoyu da o firmayı öyle görür. Unutmayın ki kamuoyu çok iyi bir gözlemcidir.

Liderler dikkat: Kriz durumlarında sorunlar tek elde toplanmış olmalıdır. Kriz durumunda Yönetim Kurulu ve Yönetim Kurulu Başkanı halkın büyüteci altına alınacaktır. Bu yüzden de liderliklerini iyi yönetmeleri gerekiyor. Şirket adına Yönetim Kurulu’nun göndereceği mesajlar çok önemlidir. ve bu durumlarda tüm şirket tek bir kanaldan yönetilerek ilerlemelidir. Bu şirketin itibarı açısından büyük önem taşır. Kriz zamanlarında Yönetim Kurulları’nın üstüne düşen görevler her geçen gün fazlalaşmaktadır. Çünkü onların sorumlulukları itibar krizlerini kontrol altında tutmayı, aynı zamanda kriz döneminde reaksiyon göstermeyi ve prosedürleri de uygulamayı gerektirir. Modern zamanda itibar ortamı sigortalıyı kapsadığı gibi, hissedarları, düzenleyici kurumları, siyasi yapıyı, pazarın reytingini araştıran ajansları, medyayı ve kamuoyunu da kapsamaktadır.

● Yönetim kurulları itibar riskini yönetip değerlendirecek, öncelik ve odağını doğrudan belirleyecek kişilerden oluşur.
● Firmanın itibarına etki eden faktörleri tanımak, anlamak ve aktif olarak itibar riskine etki edecek kararların içinde olmak gerekir.
● İş stratejilerinin belirlenmesinde itibarla şirket stratejileri bağlantılı olmalıdır. Stratejik bir karar verilirken unutulmaması gereken en önemli soru şudur: ‘Bu karar firmanın itibarını nasıl etkileyecek?’ Örneğin, belirli bir ürünün geliştirilmesi ve yeni pazar oluşumu hakkında şirketin itibarı düşünülerek karar verilmelidir.
● İtibarın korunması hususunda doğru kararların verilip verilmediğinin tespit edilmesi gerekir.
● Yönetim Kurulu’nun firmanın itibarını zedeleyebilecek olayların bilgisine zamanında sahip olması ve buna kısa sürede müdahale edebilmesi gerekir.
  
  

Kaynak :
Hit : 110


Şirketlerin yeni önceliği İTİBAR YÖNETİMİ
Teknolojiye yatırım yapan sigorta şirketleri kazanıyor
China Re Asya nın en büyük reasürörü
ABD den Avrupalı bankalara büyük ceza!
OECD düşük faiz için sigortacıları uyardı
Sigortacılıkta yeni endişeler düşük faiz ve siber risk
DÜNYA DEVLERİ 2014 yılını karla kapattı
Dünya Politik riskler için sigorta talebi arttı
IKEA da sigorta satacak
Sigorta endüstrisinin lideri 2020 de de ABD olacak
ABD´de Emeklilik Hayal mi Oluyor?
AON 2014 Yılının Politik Risk Haritasını Açıkladı
Sigorta primleri en fazla 20 euro artacak
Uygulama indirme rekoru Güney Kore’de
Google Balonlarından İnternet
Twitter´da en zengin 7 isim
İşte dünyanın en değerli markası
İhracatta artış sürüyor
Amazon´un karı beklentileri yakalayamadı
Dünyanın en büyük enerji üreticisi oldu!
Hisseleri 2 ayda 180 milyar dolar eridi
Twitter baktıkça zayıflatıyor
Avrupa’nın Çin’i: İsviçre
Kriz döneminde yatırım rekoru kırdılar
 
MEDASIST INTERNATIONAL
Medasist International Tv Medasist International World Medasist International Haber Medasist International Sigorta ve Bes
www.newsfromturkey.tv www.medasist.com www.saglik-sigortasi.com www.sigortabilgiservisi.com
www.turkishnews.tv www.travelassisturkey.com www.sagliksigortamiz.com www.sagliksigortasi.info
www.investinturkey.tv www.newsfromturkey.net www.sagliksigortacimiz.com www.bireyselemekliliksistemi.gen.tr
www.isvehayat.tv www.fromturkeywithlove.org www.acilsagliksigortasi.com
www.sigortanet.tv   www.seyahat-sigortasi.net
Medasist International Sektörel Medasist International Business  Medasist International Bulletin
www.turksektorel.net Travel Assistance www.sigortabilgiservisi.net
www.turksektorel.tv Business Life www.newsfromturkey.org
  Education www.turksektorel.org
     
     

Medasist International tüm kullanım hakları ile ilgili yasalara, kanunlara ve bunlarla birlikte tüm etik kurallara tamamen uymakta ve saygılıdır.Medasist International’a ait bu ve tüm portallarda kaynak gösterilerek yer alan tüm bilgi, haber, araştırma içerikli yazı ile videolar tamamen güvenilir,olduğuna inanılan, halka açık olduğu ve tüm toplumun paylaştığı bilinen bir haber içeriği olmasıyla birlikte acil haber özelliğini kaybederek telif hakkı kullanım özelliği olmayan yada ilgili içeriğin bu özelliğini kaybetmiş olduğu düşüncesiyle ,kaynağı ve varsa yazarı yada ilgili haberi düzenleyen kişinin belirtildiği bilgilerden oluşmaktadır.Medasist International platformlarında kaynak gösterilerek yayınlanan tüm yazılı ve görsel içerikler ilgili kaynağa aittir,bu içeriklerin başkaları tarafından kopyalanması durumunda tüm sorumluluk kopyalayan kişi yada kuruma ait olacaktır. Tüm içerik ve videolarla ilgili hatalı kullanım, hatalı bilgiden kaynaklanan sorunlarda haber kaynağı yada ilgili haberde geçen kişi yada kurumlardan gelen geçerliliği kanıtlanmış yazılı talepler doğrultusunda tüm içerik ve videolar gerektiği şekilde değiştirilebilir yada yayından tamamen kaldırılabilir.Medasist international tüm etik kullanım haklarına saygı göstermektedir.Medasist International Platformlarında yer alan bilgiler yatırım danışmanlığı kapsamında değildir.Tüm kaynak belirtilerek alınan haberler,araştırmalar,yazılı ve görsel tüm içeriklerden oluşabilecek bilgilerin hataları,eksikleri ve yatırım amaçlı kullanılmasıyla ilgili Medasist International Sigorta ve Bes Platformu, www.bireyselemekliliksistemi.gen.tr portalı yöneticilerinin hiçbir sorumluluğu ve bağlayıcılığı bulunmamaktadır.

Medasist International abides and complies fully with all ethic rules as well as legislation, laws related with all rights of usage. All information, news, research texts and videos included in this and all portals of Medasist International with referencing the source thereof are comprised of information provided by its source and if any, its author or any person reporting such relevant news with the consideration of that no copyright is to be applied or the relevant content has lost its such nature because it has lost its urgent news nature even though it is a news content that is believed to be fully reliable, and open to public and known as to be shared by the whole community. All written and audio contents published on Medasist International platforms by referring the source thereof belong to such relevant source, and in case such contents are copied by third parties, all responsibility rests on the person or body that makes copying. In cases arising from misuse of all contents and videos and from misinformation, according to written requests proven to be valid from the news source or those people or bodies whose names are mentioned in such news may, all contents and videos be replaced duly or taken off from the broadcasting totally. Medasist International respects to all ethical right of usage. Information included in Medasist International Platforms is not in the scope of investment consultancy.Regarding mistakes, deficiencies and usage for investment purposes on and of all information comprised of any news, researches, written and audio contents quoted with references, Medasist International Insurance and Individual Retirement Platform, www.bireyselemekliliksistemi.gen.tr portal managers has no responsibility and bind.

Bireysel Emeklilik Sistemi - Bes - Bireysel Emeklilik Sigortasi - Bireysel Emeklilik - Emeklilik - Sgk Emeklilik - Hayat Sigortası
Medasist International © Copyright 2005